x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

ACI Rehberlik Bölümü, yüksek nitelikli öğrenme stratejileri geliştirerek öğrencilerin akademik sosyal ve duygusal gelişimlerini destekler. Bireysel farkındalıklarını artırmalarını, yeteneklerini keşfetmelerini ve potansiyellerini en üst düzeyde kullanmalarını hedefler. 

 

ACI Rehberlik Bölümünü daha yakından tanımak için tıklayınız.
 

Rehberlik Bölümümüz, öğrencilerinin gelişim ihtiyaçlarına dönük olarak tasarlanmış koruyucu önleyici, yaşam becerilerine dayalı, yaratıcı, esnek, öğretimle kaynaştırılmış ve kapsayıcı bir program uygular.

 

Öğrencilerin;

· Duygularını uygun yollarla ifade edebilen,

· Kendini tanıyan,

· Kişiler arası iletişim becerileri gelişmiş,

· İçinde bulunduğu çevresine ve topluma uyum sağlayabilen,

· Problem çözme ve karar verme becerilerine sahip,

· Kendine uygun ders, alan ve meslek seçebilen,

· Akademik planlama ve kariyer planlaması yapabilen,

· Hayat boyu yüksek nitelikli öğrenme modelini alışkanlık hâline getirmiş,

· Çalışarak üretmenin önemini benimseyen,

· İyi oluş düzeyi yüksek,

bireyler  olarak okuldan mezun olmalarını hedefler.

 

 

ETKİNLİKLERLE DESTEKLENEN GELİŞİM ALANLARI

GELİŞİM

ALANLARI

YETERLİKLER

Akademik Gelişim

Okula Uyum

 

Eğitsel Planlama ve Başarı

 

Akademik Anlayış ve Sorumluluk

 

Kariyer Gelişimi

Kariyer Farkındalığı

 

Kariyer Hazırlığı

 

Kariyer Planlama

 

Sosyal Duygusal Gelişim

Kişisel Güvenliğini Sağlama

 

Benlik Farkındalığı

 

Kişiler Arası Beceriler

 

Duyguları Anlama ve Yönetme

 

Karar Verme

 

ACI Rehberlik Bölümü; akademik, kariyer, sosyal-duygusal gelişim alanları çerçevesinde, her sınıf düzeyine özel, öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik planlanmış psiko-sosyal beceri eğitimi, stresle başa çıkabilme, psikolojik dayanıklılık, hedef belirleme gibi konuları içeren çok farklı projeler ve etkinlikler gerçekleştirir.

 

Bu etkinliklere ek olarak aşağıdaki temalar üzerinde ihtiyaç duyan öğrencilerle bireysel görüşmeler yıl boyunca sürer:

▪ Dijital Nezaket
▪ Olumlu Okul İklimi ve Akran Baskısı ile Baş Edebilme
▪ Bilinçli Teknoloji Kullanımı
▪ Barışçıl İletişim
▪ Beden Algısı
▪ Bağımlılığı Önleme
▪ Kişisel Sınırları Fark Etme
▪ Güvenli İlişkiler ve Cinsel Sağlık Eğitimi
▪ Farklılıkları Kabul
▪ İhmal ve İstismardan Korunma
▪ Bağlanma 
▪ Ayrılma-Bireyselleşme 
▪ Benlik kavramı 
▪ Başkalarını anlama 
▪ Sosyal etkileşimler kurma 
▪ Cinsiyet kimliği oluşturma 
▪ Olumlu davranış geliştirme
▪ Duygu düzenleme
▪ Arkadaşlık kurma ve sürdürme 
▪ Kabül görme 

 

Yurt içi ve Yurt Dışı Üniversiteler Ofisleri ile işbirliği içerisinde aşağıda yer alan meslek, kariyer ve yüksek öğretime yönlendirme çalışmaları gerçekleştirilir. 

▪ Eğitim Günü
▪ ACI Career Spotlight Etkinlikleri, 
▪ ACI Skills UP Mentörlük Programı
▪ Mesleki Gölge, 
▪ Kariyer Günü 

 

DESTEK VERİLEN DİSİPLİNLER ARASI ÇALIŞMALAR VE POLİTİKALAR

▪ Akran İstismarı Okul Politikası (Peer Bullying School Policy)
▪ Okul Çocuk Koruma Politikası (School Child Protection Policy)
▪ Okul Bağımlılık Politikası (School Addiction Policy)
▪ Okul Yurdu Çatışma Çözme Politikası (School Dormitory Conflict Resolution Policy)
▪ Cinsel Sağlık Eğitimi (Sexual Health Education)
▪ Dijital Vatandaşlık Politikası (Digital Citizenship Policy)
▪ Kriz Yönetimi (Crisis Management)

 

 KULLANILAN DANIŞMANLIK YÖNTEMLERİ

▪ Çözüm Odaklı Kısa Süreli Danışmanlık Stratejileri
▪ Motivasyonel Görüşme
▪ Farkındalık Terapisi
▪ Bilişsel Davranışçı Terapi
▪ Mindfulness Temelli Danışmanlık Stratejileri

 

VELİLERE YÖNELİK ÇALIŞMALAR

Bireysel görüşmelerin yanı sıra ACI Rehberlik Bölümü Ebeveyn Akademisi Programı ile aşağıdaki konularda, çeşitli tarihlerde, okul psikolojik danışmanları ve uzman konuklar tarafından gerçekleştirilen seminerlerle, anne ve babalara, çocuklarının büyüme yolculuğunda onlara nasıl eşlik etmeleri konusundafarkındalık kazandırılır.

▪ Aile içi iletişim, Barış dilini anlamak
▪ Bilinçli teknoloji kullanımı
▪ Dijital dünyada ebevyn olmak
▪ İletişimde sınırlar-hayır diyebilmek
▪ Ebeveyn ve ergen iletişimi
▪ Bağımlılıklarımız ve başa çıkma yolları
▪ Mesleki karar verme süreçleri
▪ Akran istismarı ve flört şiddeti
▪ Psikolojik dayanıklılık ve iyi oluş
▪ Ergenlikte cinsel sağlık
▪ Ergenlikte risk alma davranışı ve risklerin yönetilmesi
▪ Motivasyon
▪ Güvenli okul
▪ Performans kaygısı
▪ Bütünsel sağlık
 

ÇOCUK KORUMA PROGRAMI

Rehberlik Bölüm Başkanı, OkulÇocuk Koruma Ekibinin liderliğini üstlenir.

Okul toplumunu oluşturan yetişkinlerin çocuk koruma konuları ile ilgili bütün kurallar, beklentiler ve planlamalar hakkında bilgili olmalarını sağlar ve çocuk koruma hedeflerinin gerçekleşmesini desteklemek amacıyla etkin çalışmalar yürütür.

 

ÖĞRENCİ İLE ÇALIŞAN YETİŞKİNLERİN DESTEKLENMESİ

Psikolojik danışmanlar sorumlu oldukları sınıf seviyelerindeki öğretmenlerleöğrencilerinin sosyo-duygusal ve bilişsel gelişim alanlarında desteklenmelerineyönelik düzenli görüşmeler yapar. Öğrencilerinin desteklenmesi sürecinde önleyici tedbirler alınmasına ve müdahale programları oluşturulmasına rehberlik ederler. 

 

SÜPERVİZYON

Psikolojik danışmanlar, Çocuk- Ergen Psikiyatristinden süpervizyon desteği alırlar.

 

PROJE BAZLI ETKİNLİKLER
 

ACI Career Spotlights Etkinlikleri:

Bu etkinlikler “ACI Career Spotlights” başlığı altında yıl sonuna kadar sürer. ACI Rehberlik Bölümünün liderliğinde ve Mezun İlişkileri Ofisinin destek ve işbirliği ile planlanan bu etkinlikler kapsamında öğrenciler başarılı okul mezunları ile bir arada olma fırsatı bulur.

 

Mesleki Gölge:

Mesleki Gölge, L1 düzeyindeki öğrencilerimizin mesleki karar verme süreçlerini ve alana yönelimlerini desteklemek amacıyla her yıl Ocak ayında onlara istedikleri mesleği icra eden kişilerin yanında bir tam gün staj imkanı sunan bir projedir.

 

ACI Skills Up Mentörlük Programı:

ACI SkillsUp, profesyonel hayatta deneyimli okul mezunlarının, eşleşecekleri ACI öğrencileri ile 6 ay boyunca düzenli görüşmelerle bilgi ve deneyimlerini paylaşacakları, öğrencilere kişisel gelişim alanları ile ilgili destek olacakları bir mentorluk programıdır. 

 

Akran İstismarı:

Akran İstismarı projesi istismar konusunda önleyici olma ve hazırlıklı olma amacıyla tüm öğrencilere yönelik yıl boyunca yürütülen etkinlikleri içerir. Bu konuda bir politika mevcuttur. Öğrenciler her yılın başında konuya yönelik hazırlanmış olan “Özel İzmir Amerikan Koleji Akran İstismarını Önleme Protokolü’nü okuyup imzalarlar. Anket çalışmalarıyla proje iki yılda bir değerlendirilir.

 

Bağımlılığı Önleme:

Her türlü bağımlılık konusunda öğrencilerde farkındalık kazandırmak ve önleyici olmak amacıyla okul çapında yürütülen bir projedir. Konu öğrencilerle sınıf etkinlikleri çerçevesinde çalışılır. Okulda bu konuda bir prosedür vardır. Yıl boyunca yapılan tüm çalışmalar bu prosedür çerçevesinde yürütülür. Anket çalışmalarıyla proje iki yılda bir değerlendirilir.